Selasa, 7 Julai 2009

Apakah yang boleh dilakukan ketika cuti sekolah.

Syahirah Raushyan
Blk 265 Simei St 11
#06-10
Singapura 570265

3 Jun 2009

Kepada sahabat penaku yang diingati,
Saudari Aisyah.

Apa khabar saudari sekeluarga di sana? Saya harap saudari sekeluarga sihat belaka. Saya di sini bersama keluarga tersayang berada di dalam keadaan yang sihat-sihat juga. saya ingin mengucapkan terima kasih atas surat yang saudari telah kirimkan sebelum ini.

Saya membalas surat saudari ini kerana saya ingin menyatakan beberapa perkara yang saudari boleh lakukan dan memberi manfaat kepada saudari ketika cuti sekolah. Saya harap saudari dapat melakukannya. Bagi saya, saudari boleh menghadiri seminar di sana untuk mengetahui bagaimana cara-caranya bagi mempertingkatkan diri saudari. Melalui seminar demikian, saudari boleh mengetahui cara-caranya untuk lulus peperiksaan yang akan datang dengan cemerlang. Saudari juga boleh membuat kerja-kerja amal untuk membantu orang-orang yang susah. Dari situ, saudari akan berasa bangga terhadap diri saudari sendiri. Jika saudari tidak mahu menghadiri seminar atau membuat kerja-kerja amal, saudari juga boleh melibatkan diri dalam aktiviti sukan yang baru. Contohnya, saudari boleh bermain bola keranjang, bola sepak ataupun berenang. Sukan ini baik untuk kesihatan mental dan fizikal. Saya harap juga dengan mempelajari sesuatu yang baru dapat membuka minda dan minat saudari terhadap sukan.

Sampai di sini sahaja saya boleh membantu saudari. saya harap saudari akan membalas surat saya untuk memberitahu apakah aktiviti yang telah saudari pilih untuk mengisi masa senggang ketika cuti sekolah.

Yang mengingati mu selalu,
Syahirah.

Tiada ulasan: