Khamis, 14 Ogos 2008

Surat permohonan pekerjaan.




Md. Luthfi Bin Mohd. Zain
Blk 81B, Lor 4 Toa Payoh
#04-418, Singapura 312081

26hb Mac 2010

Eksekutif Pemasaran
Syarikat Goodwell
59 Jalan Bayam
Singapura 60059

Tuan,
Perkara: Permohonan jawatan penyambut tamu Syarikat Goodwell.

Saya, Md. Luthfi Bin Mohd Zain, ingin meminta permohonan pekerjaan sebagai penyambut tamu di syarikat Goodwell. Saya mengetahui akan adanya jawatan kosong ini menerusi lelaman jaring : MOCCA.COM. Saya mengambil keputusan untuk mendapatkan pekerjaan tersebut kerana ingin meningkatkan diri dalam bidang servis kepada pelanggang dan menyinar di dalam syarikat anda. Di bawah, ada tercatat butiran lanjut tentang pendidikan dan kebolehan saya dalam menerajui jawatan tersebut.

Pengenalan diri
Nama: Md. Luthfi Bin Mohd. Zain
No. Kad Pengenalan/ Passport: S91XXX29G
Tarikh lahir: 26hb Jun 1991

Pendidikan

Institusi Waktu Pembelajaran Sijil Pendidikan
Madrasah Al-Arabiah Peperiksaan Akhir
Al-Islamiah 1998-2000 Darjah Tiga

Madrasah Wak Tanjong Peperiksaan Tamat
Al-Islamiah 2001-2005 Sekolah Rendah

Sekolah Menengah Peperiksaan Peringkat
Pertama Toa Payoh 2006-2009 Normal (2008) Peperiksaan Peringkat
Ordinari (2009)


Kegiatan Luar Darjah/ Penglibatan diri di sekolah

1. Sekolah Madrasah Al-Arabiah
1998- 1999: Menganggotai Kelab Lukisan Peringkat Rendah
1999:- Menyertai Pertandingan Lukisan APAD
- Memenangi tempat pertama
- Menjadi Ketua kelab Lukisan hingga tahun 2000

2. Sekolah Madrasah Wak Tanjong
2001-2005: Menjadi pengawas sekolah
2002-2005: Menjadi ketua darjah
2002-2005: Menganggotai Kelab Tarian

3. Sekolah Menengah Pertama Toa Payoh
2006-2009: Menjadi ketua darjah
2007-2008:- Menjadi pengawas sekolah
- Menganggotai kelab memanjat tembok (Rock-clinbing)
- Menganggotai Kelab Obor dan dilantik sebagai ketua
2009: Memasuki Pertandingan Bahasa 4PM anjuran Saluran Suria dan
menjadi Pembahas Terbaik

Kualiti/Sifat yang dimiliki

1. Bijak berkomunikasi dalam pelbagai bahasa iaitu; Melayu, Inggeris, Cina dan Arab.
2. Berupaya mengorganisasikan masa dan apa jua pekerjaan agar berjalan dengan lancer.
3. Berketrampilan kemas, segak dan bergaya.
4. Berpegang teguh pada sikap profesionalisma dan juga etika bekerja.
5. Berani menempuh cabaran dan mencuba sesuatu yang baru.

Diharap butiran yang diberikan dapat membantu pihak Tuan mempertimbangkan kebolehan saya sebagai pekerja sepenuh masa di syarikat Tuan. Saya pasti yang Tuan tidak akan menyesal menggajikan saya kerana walaupun saya masih hijau dalam pengalaman, darah muda saya membuktikan kecekapan saya dan juga kebijaksanaan saya mempelajari segala yang diajar dengan cepat. Saya akan pastikan bahawa syarikat Tuan akan berjaya dan dapat ramai pelanggan melalui layanan baik saya. Jika ada sebarang pertanyaan, pihak Tuan bolehlah menghubungi saya di talian 006-62513545.

Yang benar,
Md. Luthfi Bin Mohd.Zain
4N2

Tiada ulasan: